Wednesday, May 26, 2010

01-01-10

salam buat semua...

     hari ini merupakan 01-01-10...selamat tahun baru ku ucapkan buat semua kwn2 ku...ermm..ape azam br tahun ni ye???aku percaya setiap orang sesibuk mana pun mereka pasti tersemat di hati masing2 azam baru buat tahun ini...tp tak kurang pula yg bpendapat tak perlu la nk memikirkan azam baru bagi setiap tahun baru krn setiap hari  dlm hidup mereka penuh dgn keazaman baru...


     apapun bg mereka..ku harapkan tahun ini lebih baik drpd tahun sebelumnya...buanglah yang keruh dan ambil lah yg jernih..pergilah jauh2 duka dari hidupku...semoga awan mendung yang berarak kelabu kan segera beredar dari hidup ku dan sinar cahaya kebahagiaan kan segera dtg menjelma...insya Allah....


     Ya Allah...sesungguhnya hanya engkau yang bisa mengetahui apa yg tersirat di dalam lubuk hatiku..aku tidak mampu lagi memendamkannya seorang...aku tidak bisa lagi...sakit ini tidak bisa lagi ku tahan..aku perlu meluahkanya...aku perlu meluahkannya...aku tidak bisa lg menanngungnya seorang.....duhai bintang, apakah engkau bisa mendengar keluhan hati ku ini?.................


     terus terang ku katakan apa yg berlaku pd Disember 2009 lalu agak sukar utk ku kikiskan dr ingatanku...peristiwa yg baru shj berlalu dan masih terawang-awang di ingatanku...ku percaya suatu masa nanti aku bisa melupakannya namun ia nya memerlukan masa..Ya Tuhan ...bantuilah daku ...


     Ia betul2 menguji kesabaranku..dan melaui nya lah aku dapat menilai yang mana kawan dan yang mana lawan...bagi ku hal itu terlalu kecil tetapi sayang kerana diprovokasikan oleh orang luar yg tidak terlibat dlm hal tersebut ianya menjadi tatapan orang luar di dalam 'face****'...aku sungguh kecewa dgn 'kawan' ku itu...bagiku hal ini boleh diselesaikan dgn baik antara kami bertiga tetapi mengapa mesti di 'post' kan di dalam facebook sehinggakan orang lain yang tidak tahu menahu dlm hal ini menjadi tahu dan turut mengomen dlm post tersebut..sesunguhnya hati ku cukup terasa dan pedih dgn kata2 mereka dlm post facebook tersebut...tetapi aku hanya membacanya dgn sabar tanpa memberikan apa2 respon pun terhadap komen2 itu....aku mengakui dan aku tahu yg mana salah dan yang mana benar...aku tidak menyebelahi mana2 pihak pn...

     sedih sekali krn di katakan 'kerana Cinta kawan diketepikan'.......kata2 tersebut sungguh tidak wajar...tidak patut sekali...sungguh tidak berasas...tahukah mereka apa yg bermain dlm hatiku??tahukah mereka apa yg bermain dlm benak fikiranku??sungguh aku tidak menyebelahi mana2 pihak...PADAHAL aku betul2 mengutamakan kawan di dlm hal inii..kerana mengutamakan kawan lah aku hanya diam tidak bersuara terhadap kata2 'pedas' dan 'pedih' yang dilemparkan oleh mereka....hanya semata-mata kerana kawan lah aku hanya mampu membaca terhadap komen2 mereka dan langsung tidak memberikan respon terhadap kata2 itu...men 'defend' kan diri pun tidak..jauh sekali..padahal jauh di sudut hati hati cukup2 terasa dan sakitt sekali dgn kata2 yg dilemparkan oleh mereka....tahukah kalian atas dasar apa aku hanya mendiamkan diri pabila membaca komen2 kalian????????kerana...aku mengutamakan kawan2ku dan menjaga perasaan kawanku..kerana..aku tidak mahu kita semua bergaduh disebabkan hal ini..kerana...aku tidak mahu hal ini yang boleh diselesaikan antara kami bertiga menjadi besar dan heboh...kerana...aku sayang akan hubungan persahabatan kita ini..lantas aku hanya mendiamkan diri thadap komen2 itu dan langsung tidak bersuara..huhu...=(...


     Bagiku..biarlah apa mereka nak kata..yang penting.Tuhan itu maha mengetahui yg mana salah yg mana benar...biarlah hati ku sakitt...asalkan hati mereka2 itu 'puas'...huhu..hampir dua minggu juga hati ku berada dalam keadaan murung..suram..sedih ..terkilan..dan tekanan..setiap saat ianya menganggu ketenangan hatiku..tetapi hati ini hanya mampu berbisik 'tenang2 lah wahai hati yg duka..hati ini hanya mampu berdoa 'Ya Allah...semoga ianya pulih dengan segera....ameen...


     English wisdom yg berbunyi 'every cloud has a silver lining' yg bermaksud 'setiap apa yg berlaku ada hikmah di sebaliknya' inilah yg betul menguatkan semangat ku..ku percaya..ini semua adalah ujian dari Nya utk menguji sejauh mana tembok kesabaranku...Allah berfirman di dalam kitabnya 'La Yukallifullaha nafsan illa wus'aha....'Allah tidak membebankan umatnya itu dengan sesuatu melainkan dia mampu menanggungnya....apapun..aku sabar..sabar..ya sabar farah...go go go!!!..


     Alhamdulillah...sekian sahaja coretan keluhan hati ku utk ini...lega hati ku rasakan setelah meluahkannya...terima kasih duhai bintang kerana sudi menemani ku berbicara......semoga esok sebaik sahaja ku bukakan mata...peristiwa ini kan segera hilang dari ingatanku...hilang..pergi...pergi lah jauh2...

   


   


 

   


   



No comments: